2013年8月16日 星期五

When a Man loves a Woman

給妳聽



When a Man loves a Woman 歌詞英翻中 BY Chris

When a man loves a woman, Can't keep his mind on nothing else
當我愛上你,再也無法假裝置身事外

He'll trade the world For the good thing he's found

為了妳我願意拿全世界來交換

If she's bad he can't see it, She can do no wrong

我看不到妳的壞,我覺得妳就不可能會壞阿ˊˋ

Turn his back on his best friend If he put her down 

不理花花小羊,誰叫妳在我心上

When a man loves a woman, Spend his very last dime

當我愛上你,散盡家財也沒關係(反正本來就很窮= =)

Tryin' to hold on to what he needs

因為妳是我唯一所需要的

He'd give up all his comfort, Sleep out in the rain

我放棄所有物質享受,睡在大雨中

If she said that's the way it ought to be

只要妳說,"你給我去睡在大雨中"

Well, this man loves a woman

齁,誰叫我要愛上妳

I gave you everything I had, Tryin' to hold on to your precious love

我把擁有的一切都給妳,為了妳愛我也謝謝妳愛我

Baby, please don't treat me bad 

所以親愛的,不要對我太壞嘛 T.T

When a man loves a woman, Down deep in his soul

當我從靈魂深處,深深愛上妳

She can bring him such misery

妳可以讓我開心,也可以讓我慘兮兮

If she plays him for a fool, He's the last one to know

如果妳騙我欺負我,我也會最後才知道

Lovin' eyes can't ever see, When a man loves a woman

雙眼盲目智商超低,只能看見妳,當我愛上妳

He can do no wrong, He can never own some other girl

我不會犯錯,不會花心有其他女生

Yes when a man loves a woman

是的當我愛上妳

I know exactly how he feels

我懂這心情

'Cause baby, baby, baby, you're my world

因為比比,妳是我的一切我的世界

When a man loves a woman

我好愛妳

---------------------------------------------------------------------------------


聽到符合自己心情的歌都會覺得心有戚戚焉,
"阿,原來這世界上還有其他人也是一樣嘛",我這樣想,
不同的是,我們比其他人都漂亮而且感情都更好 :)

腦蟲好喜歡攻擊我,
常常一首歌聽好多遍,
每次聽的歌都與我的心情有關,
每次我的心情都與妳有關,
原來妳才是我的腦蟲,還以為是我腦袋有洞。

7/17 -> 8/17
滿月,我們的愛情健。健。康。康。




沒有留言:

張貼留言